logo
Новини,

StateWatch запускає вебпортал для порівняння цін на товари в системі закупівель Prozorro

Вебпортал Market Research Tool – MRT («Інструмент дослідження ринку – ІДР») дозволить порівняти ціни на товари в системі закупівель Prozorro проти COVID-19 для громад – розпорядників бюджетних коштів Донецької та Луганської областей.

В умовах перманентної загрози економічній активності, яку спричиняють карантинні обмеження під час пандемії COVID-19, уряд України спростив процедуру закупівель, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби. З одного боку розпорядники бюджетних коштів отримали можливість швидко, без конкурсів закуповувати все необхідне для лікарень та інших соціальних закладів. З іншого- існують корупційні ризики публічних закупівель за завищеними цінами у порівнянні з приватним ринком. 

Проблема неефективних бюджетних витрат особливо гостро відчувається у громадах Донеччини та Луганщини, розташованих вздовж “лінії зіткнення”, де кожна зекономлена гривня дає можливість закупити більше необхідних товарів для пацієнтів, медперсоналу та місцевого населення в цілому.  

Згідно з даними bi.prozorro, серед учасників торгів, 534 замовники, які здійснювали пов’язані з COVID-19 закупівлі у Донецькій області та провели 7,2 тисячі закупівель на суму 1,2 млрд грн. Крім того, 131 замовник, який здійснював закупівлі у Луганській області провели 2,5 тисячі закупівель на суму 340 млн грн. За даними аналітиків Youcontrol, Донецька та Луганська області належать  до топ-5 областей, що переплачують на закупівлях. До прикладу на Луганщині  головний лікар однієї з лікарень, здійснив закупівлю товарів за завищеними цінами, чим спричинив збитків державному бюджету на суму понад 600 тис грн.

Зважаючи на ці передумови, команда StateWatch вирішила запустити вебпортал Market Research Tool – MRT. 

Основною цінністю MRT є здатність ефективно управляти  бюджетними коштами у сфері публічних закупівель за рахунок можливості перевіряти постачальників з позитивним бекграундом та з оптимальним співвідношенням «ціна-якість».

Вже найближчим часом ми запустимо вебпортал MRT та презентуємо його для розпорядників бюджетних коштів у громадах Донецької та Луганської областей. 

Проєкт «Market Research Tool – MRT» , який є переможцем національного конкурсу інновацій EastCode 2021, реалізує «ГО StateWatch» за технічного адміністрування Center42 у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру та за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.