logo
Новини,

В Україні розпочав свою роботу вебпортал Market Research Tool – MRT

В Україні запрацював безкоштовний вебпортал Market Research Tool – MRT, який дозволяє розпорядникам бюджетних коштів швидко та просто обирати оптимальні цінові пропозиції серед низки постачальників у галузі публічних закупівель.

Інструмент презентувала громадська організація «StateWatch» під час пресконференції в інформаційному агентстві «Укрінформ» за участі представників Open Contracting Partnership у Східній Європі та Центральній Азії, Офісу простих рішень та результатів, а також Донецької ОДА.

«Market Research Tool – MRT» – це абсолютно безкоштовний інструмент. Основне завдання,  – дуже швидко та максимально спрощено для всіх представників тендерних комітетів України агрегувати інформацію про ціни за одиницю товару, порівнювати ці ціни і допомагати замовникам із тендерних комітетів вибирати найкращі цінові пропозиції, які існують на ринку державних закупівель в Україні

зазначив голова ГО «StateWatch» Гліб Канєвський.

Пан Канєвський закцентував увагу на основних перевагах Market Research Tool – MRT. Зокрема, сьогодні вебпортал дозволяє тендерним комітетам безкоштовно забезпечити виконання кількох завдань: 

  • замовникам – краще аналізувати ринок, планувати та запрошувати на свої торги постачальників, які дають низькі ціни таким чином підвищуючи конкуренцію і економлять бюджетні кошти.
  • Для бізнесу такий інструмент дає можливості без зусиль знайти ринок для своєї групи товарів і знайти для себе вільну нішу.
  • А для контролюючих органів та журналістів це відкриває можливість для моніторингу цін та знаходження інформації для яскравих матеріалів та закупівель, які відбулися з завищеними цінами в порівнянні з ринковими

Юристка Офісу простих рішень та результатів, Олександра Карпенко, позитивно оцінила MRT та повідомила, що цей вебпортал актуальний для сфери публічних закупівель, адже дозволяє економити бюджетні кошти. За її словами, цей інструмент має високий потенціал до застосування для громад Донецької області, зокрема, для Маріуполя. 

Менеджер Open Contracting Partnership у Східній Європі та Центральній Азії, Володимир Тарнай, поділився інформацією про позитивні практики використання подібних інструментів за кордоном, а також про великий потенціал MRT щодо розвитку системи Електронних каталогів в Україні. 

Вебпортал Market Research Tool – MRT

Запис пресконференції

Проєкт «Market Research Tool – MRT», який є переможцем національного конкурсу інновацій EastCode 2021, реалізує ГО «StateWatch» за технічного адміністрування Center42 у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру та за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.